Autostradą do…
Muzyka; słowo to wywołuje pozytywne skojarzenia. Niewątpliwie jest ważnym aspektem w naszym życiu. Lecz czym jest ona w dzisiejszym świecie, jak się zmieniła? Jakie są treści w niej zawarte? Czy ciągle jest, jak rzekł niegdyś Ludwik Kern „niebem z nutami zamiast gwiazd”?
Muzyka swoje początki ma w czasach prehistorycznych ciągle ewoluując do dzisiaj. W Piśmie Świętym możemy przeczytać „Ada urodziła Jabala; on to był praojcem mieszkających pod namiotami i pasterzy. Brat jego nazywał się Jubal; od niego to pochodzą wszyscy grający na cytrze i na flecie” (Rdz 4, 20-21). Muzyka jest stałym elementem naszego życia; idąc na koncert, uprawiając poranny jogging, tańcząc w takt muzyki, czy słuchając radia jadąc rano do pracy, wszędzie nam towarzyszy.
Muzyka niewątpliwie jest bardzo silnym bodźcem wpływającym na psychikę człowieka. Zestawienia dźwiękowe mogą wprowadzać słuchacza w różne stany emocjonalne. Jest zatem bardzo silnym narzędziem i twórca może wykorzystać ten potencjał w dobrym lub złym celu. Jimi Hendrix niegdyś powiedział: „Wszystko mogę wytłumaczyć lepiej poprzez muzykę. Hipnotyzuję ludzi, aż dochodzą oni do podstawowego stanu, a gdy osiągnę moment największej słabości, mogę przemówić do ich podświadomości i wmówić im, co chcę”.
Przemycane treści
Informacje zawarte w piosenkach współcześnie często nawiązują poprzez symbolizm, ale także bezpośrednio do okultyzmu i satanizmu. Treści te przez większość odbiorców są niezauważalne albo lekceważone. Do tej pory powstało wiele materiałów odnoszących się do manipulacji poprzez bodźce podprogowe, które nie są słyszalne przez słuch, ale trafiają do podświadomości, choćby w treściach czytelnych przy odsłuchaniu tekstu od tyłu (z ang. backmasking wsteczne maskowanie) (np. Led Zeppelin „Stairway to Heaven”, Madonna „Like a Prayer”) , oraz częstotliwości, które wprowadzają słuchacza w stan umożliwiający wpływanie poprzez sugestię na odbiorcę lub wplatanie krótkiego obrazu w projekcję multimedialną. Jeżeli ktoś jest zainteresowany zgłębieniem tego tematu odsyłam do licznych publikacji, filmów dokumentalnych, czy form pisemnych. W tym artykule pragnę opisać narastające zjawisko jawnego kultu szatana, nasilającego się symbolizmu odnoszącego się do okultyzmu i ignorancji ze strony odbiorców, a przez to przyzwolenia na takie praktyki.
Symbol jest bardzo skuteczną formą przekazu. Oglądając teledyski, filmy, kolekcje ubrań można zauważyć narastającą modę na znaki wykorzystywane przez ludzi związanych z okultyzmem. Symbole te nie są już używane tylko w kręgach okultystów, ale rozprzestrzeniają się w mass mediach i innych środkach przekazu. Stają się one dostępne dla przeciętnego człowieka, są nawet w pewien sposób narzucane.
Performance Rihanny był ogromnym szokiem nie tylko dla mnie. Na scenie, a także na odzieniu „gwiazdy” zastosowano wiele pogańskich symboli: multiplikację prawego oka Horusa (oko udżat) symbolizujące wszechwiedzę z połączeniem lewego oka. Elementy zdobiące scenę, a także ubiór tancerzy nawiązują do mitologii staroegipskiej. Kurtka Rihanny oprócz powielanego oka Horusa ma na tylnej części piramidę egipską, będącą największym z symboli zakonu illuminati. Figura ta również ma swoje odniesienia w starożytnym Egipcie. W Piśmie Świętym Egipt jest utożsamiany z pogańskim światem.
Ostatnim przykładem, który chcę opisać jest niejaki Justin Bieber. Dla jednych jest wielkim twórcą dla innych zaś młodym chłopaczkiem, z którego można się tylko śmiać. Nie stając po żadnej ze stron jedno można z pewnością zauważyć, iż w jego piosenkach i projekcjach multimedialnych również można dostrzec nasilające się przejawy okultyzmu. Oglądając teledysk widzimy śpiewającego piosenkarza, po czym jest sekwencja różnych kolorowych obrazków. Dopiero pauzując filmik można dostrzec informacje w nim zawarte. Oprócz rysunków nałożonych graficznie na postać Justina, które są stylizowane na postacie z rogami wielokrotnie powielany jest znak U. Mając ustawiony język w klawiaturze na angielski, aby otrzymać taki znak należy wpisać 666.
Wyśmiewanie i parodiowanie
Elementy satanistyczne i masońskie są coraz bardziej popularne w szerokich kręgach przemysłu muzycznego. Barbadoska wokalistka, Rihanna wraz z nagraniem płyty „Good Girl Gone Bad”, zaczęła zmieniać swój sceniczny wygląd, w teledyskach zaczęły się pojawiać różne formy nawiązywania do okultyzmu. Ciało piosenkarki zostało w sposób nieanatomiczny upodobnione do kozła z wielkimi rogami, Baphometa (przez założyciela kościoła szatana Antona Szandora LaVey, Baphomet był utożsamiany z żoną szatana. Ma również inne znaczenia w kręgu satanistycznym). Lady Gaga, Beyonce, Katy Perry, Kanye West, są to „gwiazdy”, które górują na listach amerykańskiego tygodnika Billboard opanowując rynek amerykański oraz światowy. Mają ogromny wpływ na swoich fanów, ale również cały przemysł muzyczny, ustalając trendy w muzyce, kreując branżę modową, a także silnie wpływają na sposób zachowania młodych osób. Swoją twórczością, zachowaniem i wizerunkiem również propagują treści okultystyczne. Na przestrzeni kilku lat można zobaczyć, jakie treści są lansowane na rozdaniu nagród Grammy Music Awards (ceremonia rozdania nagród dla piosenkarzy, porównywana rangą do Oscarów). Oglądając retransmisję ma się nieodparte wrażenie jawnego kultu szatana.
Katy Perry, AC/DC, Madonna oraz Nicki Minaj swoje występy stylizowali na sabaty czarownic, parodiowanie egzorcyzmów, występując w towarzystwie tancerzy stylizowanych na rogate demony i śpiewając słowa „I’m on the highway to hell” (tłum. „Jestem na autostradzie do piekła”), gdzie publiczność bezwiednie przyjmowała wszystkie treści, nosząc na głowie świecące w ciemności rogi, a przez to biorąc udział w czczeniu szatana. Do szerszego zapoznania się z tematem odsyłam do serwisu internetowego YouTube wpisując treść „Kult szatana na rozdaniu Grammy 2015 PL”.
Nawet na rynku odzieżowym można dostrzec sporo odwołań do symboliki okultystycznej, która jest jednym z elementów grafiki zdobiącej daną rzecz. Powstała m. in. marka odzieżowa OBEY (tłum. ‚być posłusznym’), która jawnie promuje pentagram, czaszki, swastyki itp., czy marka KillStar. Na sukience znaleźć można m.in. pentagram z hebrajskimi literami (hebr. Liwjatan, jid. Lewjosn), czyli potwór morski opisywany w Piśmie Świętym. Są też marki odzieżowe, które mniej dosadnie odnoszą się do tych symboli. Jest nią m.in. marka odzieżowa Rocawear, której kreatorem jest amerykański raper Jay Z. Wokalista często bazuje w swoich piosenkach, teledyskach, koncertach i kolekcjach ubrań na okultyzmie i symbolach Illuminati.
Moim celem nie jest straszenie, demonizowanie czy wyolbrzymianie, ale zwrócenie uwagi na powiększający się problem, dostrzeżenie go. Módlmy się, aby Duch Święty obdarzył nas mądrością do wybierania wartościowych rzeczy i stronienia od motywów, które mogą przynieść zgubę dla naszych dusz.
Tekst Izabella Wojciechowska
Komentarze
Nikt nie dodał jeszcze komentarza.
Bądź pierwszy!