TELEFON DO REDAKCJI: 62 766 07 07
Jutro 13°C
Szukaj w serwisie

Z Majkowa rowerem na Jasną Górę

W dniach 5-8 sierpnia odbyła się IV Majkowska Pielgrzymka Rowerowa na Jasną Górę 2021. Jak co roku została ona zorganizowana i poprowadzona przez przedstawicieli Towarzystwa Rowerowego Calisia Bike przy współpracy z ks. Piotrem Szkudlarkiem, proboszczem parafii pw.  NMP Królowej Polski w Kaliszu na Majkowie.

W pielgrzymce wzięło udział 15 pielgrzymów z Kalisza, Ostrowa Wlkp., Ostrzeszowa, Kraszewic, a nawet Poznania i Zawiercia. W ciągu czterech dni na rowerach zaopatrzonych w sakwy i bez wsparcia samochodu serwisowego pielgrzymi pokonali trasę Kalisz – Częstochowa – Kalisz liczącą ponad 340 km. Pielgrzymka rozpoczęła się 5 sierpnia od udziału we Mszy św. odprawionej przez ks. Piotra Szkudlarka. Wystartowaliśmy po udzieleniu błogosławieństwa, poświeceniu rowerów przyozdobionych we flagi maryjne.  Zgodnie z programem, każdego dnia szukając dogodnego miejsca, wykorzystując retransmisję online i sprzęt nagłaśniający, wspólnie odmawialiśmy Różaniec z ks. Teodorem Sawielewiczem – pasjonatem ewangelizacji, duchowości, baniek mydlanych i twórcą najliczniejszego na świecie, codziennego Różańca na żywo TEOBAŃKOLOGIA. Po postoju w Wieluniu, pozostałe 25 km pokonaliśmy już w deszczu, ale nic nie mogło popsuć nam dobrych nastrojów. Odpowiednio zabezpieczeni w deszczówki, bez problemów dotarliśmy na miejsce do Ośrodka Warta w  Kałużach w Załęczańskim Parku Krajobrazowym nad Wartą. Ten zakończyliśmy wysłuchaniem słowa Bożego głoszonego przez ks. Dominika Chmielewskiego.  Plan na piątek był napięty i mocno oczekiwany. Tego dnia mieliśmy dotrzeć na Jasną Górę. Wzmocnieni duchowo po odmówieniu Różańca wyruszyliśmy w dalszą drogę. W tym dniu trasa była już dość krótka, tylko 55 km, gdyż chcieliśmy jak najszybciej dotrzeć na Jasną Górę.

Co to była za radość, kiedy stanęliśmy na błoniach jasnogórskich. U Matki Boskiej było przyjaźnie i wzniośle. Szał radości nie miał końca. Po zakwaterowaniu w Domu Pielgrzyma, wielkie oczekiwane na ten szczególny moment – Mszy Świętej przed cudownym obrazem w zamówionej intencji tj. pielgrzymów IV Majkowskiej Pielgrzymki Rowerowej. Dalej udział w nabożeństwie pierwszopiątkowym, zwiedzanie i spacer po murach jasnogórskich. Dzień zakończyliśmy wspólną kolacją w restauracji Drzazga, tuż obok sanktuarium i nocnym spacerem wokół Jasnej Góry.

Sobotni wczesny poranek, był czasem na indywidualny udział w Mszy św., a dla niektórych również czasem na zwiedzanie Częstochowy. Na ten dzień zaplanowana trasa 80 km kończyła się w Wieluniu w Zajeździe Boryna. Trasa prowadziła nas po pięknych terenach, czasami dość mocno pagórkowatych, ale dających wiele radości dla oka. Po 50 km udało się nam znaleźć polanę, gdzie w ciszy, mogliśmy wspólnie odmówić różaniec. Wieczorem dojechaliśmy na miejsce odpoczynku, gdzie po kolacji, w cieniu okolicznych drzew wysłuchaliśmy kolejnej konferencji ks. Dominika Chmielewskiego. Taki Różaniec odmawiany wspólnie, czy Słowo Boże wysłuchane w ciszy i skupieniu szczególnie mocno pozostaje w głowie.

Niedziela była ostatnim dniem naszej pielgrzymki. Rano po śniadaniu, przy dźwiękach i pięknych słowach pieśni religijnych, wyruszyliśmy w trasę, która liczyła ponad 90 km z Wielunia, przez Złoczew, Błaszki, Staw, Opatówek do Kalisza na Majków. Po 30 km wjechaliśmy w las, gdzie czekało na nas miejsce z ławkami. Już wszyscy nie mogliśmy doczekać się wspólnego Różańca z ks. Teodorem, który połączył nas od początku. Zgodnie z programem w miejscowości Staw/Lipka, w pięknych okolicznościach przyrody zjedliśmy obiad, a potem wysłuchaliśmy słowa Bożego głoszonego przez ks. Dominika Chmielewskiego. O godzinie 17.30 dojechaliśmy do celu misji -  kościoła na Majkowie w Kaliszu. Na miejscu powitali nas parafianie oraz Ks. Proboszcz z Majkowa i ks. Stanisław z Jeleniej Góry, który odbywał pielgrzymkę do św. Józefa. Pielgrzymkę zakończyła Msza św.

Podsumowując, dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do pielgrzymki. Dziękuję ks. Piotrowi z Majkowa, ks. Stanisławowi z Jeleniej Góry za błogosławieństwo i duchowe czuwanie nad nami. Dziękujemy ks. Sawielewiczowi za wspólny Różaniec. Dziękujemy ks. Chmielewskiemu za mocne i mądre Słowo Boże, a szczególnie dziękuję pielgrzymom za zaufanie i wspólnie spędzony czas, także tym, którym sytuacje losowe w ostatniej chwili uniemożliwiły udział.