TELEFON DO REDAKCJI: 62 766 07 07

31.08.16

W Górach Świętokrzyskich

Góry

Brąszewice. To już po raz jedenasty dzieci i młodzież z parafii pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Brąszewicach uczestniczyły w letnich koloniach zorganizowanych przez ks. Stanisława Pietruszewskiego. Tym razem naszym celem były rejony Gór Świętokrzyskich.

Mogliśmy odwiedzić wiele ciekawych miejsc. Na naszym szlaku znalazł się Michniów, Bodzentyn, Sandomierz, Kielce i Oblęgorek i ścieżki turystyczne wśród masywu Gór Świętokrzyskich. Na pewno każdy z nas zapamięta dom Jana Długosza, przejście przez Ucho Igielne, czyli furtę dominikańską, Trasę podziemną, Bramę Opatowską, bazylikę katedralną i inne. Nie sposób wymienić tu wszystkich atrakcji „Małego Rzymu”. Najwięcej emocji wzbudziła wyprawa Wąwozem Królowej Jadwigi. Podłoże lessowe podczas deszczu, który nas tam zaskoczył, rozmiękło i sprawiło nam wiele kłopotów w wydostaniu się z jaru. Zmęczeni, ubrudzeni ziemią sandomierską, ale szczęśliwi wróciliśmy do schroniska. Poznaliśmy też historię Kielc i miejsca z nią związane. Nasza wędrówka po regionie świętokrzyskim obfitowała w miłe chwile, które zachowamy w pamięci, między innymi wizytę w klasztorze ss. bernardynek. Od sióstr na św. Katarzynie dostaliśmy przepiękne ręcznie robione różańce. Jednak największym przeżyciem duchowym dla nas była możliwość ucałowania relikwii Drzewa Krzyża Świętego w bazylice na Świętym Krzyżu. Zdarzały się też smutne momenty, jeden z nich miał miejsce podczas zwiedzania Michniowa, wsi, której mieszkańcy za pomoc partyzantom zostali wymordowani. Tam zetknęliśmy się z przerażającym okrucieństwem człowieka wobec bliźniego. Na górskich szlakach uczyliśmy się tolerancji dla młodszych, słabszych, mniej wytrwałych. Uczyliśmy się pomagać, dzielić, po prostu dostrzegać w drugim człowieku Chrystusa. Nie moglibyśmy przeżyć tylu wspaniałych chwil, gdyby nie pomoc i poświęcenie wielu osób. Dziękujemy za wszystko ks. Stanisławowi Pietruszewskiemu, wójtowi Gminy Brąszewice Karolowi Misiakowi, paniom opiekunkom i panu kierowcy Michałowi Ławniczakowi, darczyńcom.