TELEFON DO REDAKCJI: 62 766 07 07

Pielgrzymka w Bieszczady

19.07.12

bieszczady

Ks. Marian Niemier, proboszcz naszej parafii pw. św. Pawła Apostoła w Ostrowie Wlkp. zorganizował od 18 do 22 czerwca pielgrzymko-wycieczkę w Bieszczady i okolice. Zwiedzaliśmy piękne zabytki tego regionu: Puławy z rezydencją Czartoryskich w okazałym parku, perłę polskiego renesansu - Kazimierz Dolny, sanktuarium w Wąwolnicy, Nałęczów z pijalnią wód, Leżajsk, gdzie w sanktuarium wysłuchaliśmy koncertu organowego i kameralnego w wykonaniu orkiestry i solistów. Dalej mogliśmy podziwiać zamek w Łańcucie z powozownią. Przeworsk gdzie modliliśmy się w sanktuarium Bożego Grobu; w Kalwarii Pacławskiej pokłoniliśmy się Matce Bożej Kalwaryjskiej, a w Jarosławiu Matce Bożej Bolesnej. Nie ominęliśmy też zapory w Solinie, byliśmy w Ustrzykach Górnych, zwiedziliśmy bardzo ciekawy Sanocki Skansen Budownictwa Ludowego, Strachociny z sanktuarium św. Andrzeja Boboli oraz miejsce uwięzienia Prymasa Tysiąclecia kard. Wyszyńskiego w Komańczy. Ostatni dzień to zwiedzanie Sandomierza – Rynku, który znamy z serialu „Ojciec Mateusz” oraz Domu Długosza, w którym mieści się Muzeum Diecezji Sandomierskiej bogate w liczne i cenne pamiątki i dzieła sztuki oraz równie ciekawą bazylikę katedralną z freskami bizantyjskimi.

Pogoda dopisała i humory również;  wróciliśmy szczęśliwi, zadowoleni i bogatsi w wiedzę i doznania duchowe.