Autorzy Archiwum Galeria Polecane Kontakt Ogłoszenia

2016-09-14 10:06:21

Włoska pielgrzymka

Włochy. Chciałabym serdecznie podziękować redakcji „Opiekuna” za udział w pielgrzymce do Włoch. Wyjazd ten był dla mnie nagrodą za nabycie „Okna Wiary”. Nasze pielgrzymowanie trwało aż 11 dni i rozpoczęło się 16 sierpnia. Udało mi się przyłączyć do pielgrzymki parafialnej z Ostrzeszowa.

Program ramowy pielgrzymki był bardzo bogaty i obejmował najpiękniejsze miejsca we Włoszech. Dzięki sprawnej organizacji ze strony biura podróży Wratislavia Travel z Wrocławia oraz nieocenionej pracy pani pilotki Marii Kolasińskiej, udało się w pełni zrealizować plan wyjazdu. Mieliśmy okazję zwiedzać Wenecję. W Loreto nawiedziliśmy bazylikę loretańską i cmentarz żołnierzy polskich. W Manopello podziwialiśmy  nienamalowany ręką ludzką wizerunek Jezusa. Natomiast relikwie Ciała i Krwi Chrystusa widzieliśmy w Lanciano. Niezwykłe wrażenie wywarł pobyt w San Giovani Rotondo - sanktuarium Ojca Pio. Tam też odprawiliśmy Drogę krzyżową. W Monte Sant Angelo nawiedziliśmy sanktuarium św. Michała Archanioła. W mieście Bari zobaczyliśmy grób św. Mikołaja i królowej Bony. Wyjątkowe okazało się także zwiedzanie Pompejów. Tam oglądaliśmy wykopaliska archeologiczne oraz zwiedzaliśmy bazylikę Matki Boskiej Różańcowej. Chwilą odpoczynku okazał się wyjazd na wyspę Capri i rejs łodzią dokoła niej. Widoki gór i piękny kolor morza na długo zapadną w pamięci. W Rzymie spędziliśmy dwa dni, które obfitowały w zwiedzanie najpiękniejszych zabytków. Podziwialiśmy Bazyliki: św. Piotra, św. Jana na Lateranie i św. Pawła za Murami. Szczególne doznania duchowe można było przeżyć, kiedy przechodziliśmy przez Święte Drzwi, które są otwarte z racji Roku Miłosierdzia. W Bazylice św. Piotra można było także pomodlić się przy grobie św. Jana Pawła II. Oczywiście w Rzymie oglądaliśmy także Plac Wenecki, Forum Romanum, Kapitol, Koloseum, Plac Hiszpański ze słynnymi schodami oraz Fontannę di Trevi. Największe wzruszenie wywołała audiencja z papieżem Franciszkiem, z którym odmówiliśmy Różaniec za ofiary trzęsienia ziemi we Włoszech. Na naszej drodze pielgrzymkowej był także Asyż - miejsce urodzenia św. Franciszka. Tam nawiedziliśmy jego grób i spacerowaliśmy uliczkami tego uroczego średniowiecznego miasteczka. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Padwę z bazyliką św. Antoniego. Każdego dnia ks. Paweł Maliński, proboszcz parafii Chrystusa Króla z Ostrzeszowa, odprawiał Mszę Świętą. Jego kazania były tym bardziej przejmujące, gdyż głosił je w tak wielu wyjątkowych miejscach. Pielgrzymowanie po Włoszech okazało się dla mnie niezwykłym  zakończeniem wakacji.