Autorzy Archiwum Galeria Polecane Kontakt Ogłoszenia

2012-08-31 12:30:46

Błaszki nad Bałtykiem

błaszki

Z inicjatywy ks. kanonika Jerzego Mikołajewskiego od dziesięciu lat organizowane są w Chłapowie niedaleko Władysławowa wczasorekolekcje dla dzieci i młodzieży dekanatu błaszkowskiego.

O świcie 30 lipca rozpoczął się dla nas, dziewięciu opiekunów oraz ponad 60-osobowej grupy dzieci i młodzieży, czas tegorocznych wczasorekolekcji. Rozpoczęła go Msza św. sprawowana przez ks. Mikołajewskiego. Z Bożą pomocą około godz. 16. dotarliśmy do celu podróży. Pobyt przebiegał według ustalonego programu - śniadanie, Msza Święta, plażowanie nad morzem, obiad, popołudnie nad morzem, w mieście; kolacja. Wieczorem był czas na spacery brzegiem morza i podziwianie piękna świata. Wielu z uczestników odkrywało wtedy uroki i „smaki” miasteczka. Dużym zainteresowaniem cieszyły się rozgrywki na boisku obok szkoły. Sympatycznym akcentem drugiego dnia pobytu na wczasorekolekcjach był pogodny wieczór, podczas którego wszyscy świetnie się bawiliśmy, biorąc udział w zabawach zorganizowanych przez kleryka Mariusza i scholę, czyli Angelikę i Kingę (dziękujemy Wam raz jeszcze). Środa była dniem wyjazdu na Hel. Dla niektórych była to pierwsza podróż koleją. Hel przywitał nas słońcem i, jak mówili niektórzy, zapachem ryb. Potem było spotkanie z fokami w tamtejszym fokarium. Pobyt kończyła wycieczka statkiem po zatoce, którego kapitan raczył nas ciekawymi opowieściami o morzu i widzianych tam obiektach. Kolejne dni to odpoczynek, zabawy w morzu, na lądzie. Nie mogło zabraknąć tradycyjnych zabaw na plaży, czyli „wrzucamy koleżanki do wody”, o co postarali się niektórzy zatroskani chłopcy. Wszystko odbywało się pod czujnym okiem wychowawców, którzy dbali o bezpieczeństwo i dobry humor podopiecznych. Piątek w Chłapowie to czas intensywnych zakupów pamiątek dla siebie i rodziny, ostatnie spacery brzegiem morza i uliczkami miasteczka, długie rozmowy z przyjaciółmi, poznanymi również na wczasorekolekcjach. Chłapowo pożegnało nas słońcem, które towarzyszyło nam przez cały okres pobytu. W drodze powrotnej odwiedziliśmy aquapark  w Sopocie, w którym spędziliśmy dwie godziny bawiąc się i relaksując przed dalszą podróżą.

Na wczasorekolekcjach po raz kolejny mogliśmy cieszyć się ze wspólnego pobytu nad morzem, cieszyć się piękną pogodą, kontaktem z drugim człowiekiem. Codzienna wspólna Msza Święta pomagała nam dostrzec obecność Pana Boga w naszym życiu. Miejmy nadzieję, że ten czas pogłębił nasze relacje z Bogiem, że może będzie początkiem czegoś dobrego. Za to wszystko Panu Bogu dziękujmy.